יום חמישי, 28 בינואר 2016

עסק קטן גדול שלי

לפני 7 שנים, בן זוגי האהוב, הסתכל עליי עם עיניו התכולות, יושבת בחדר הקטן שלנו מול מטע אפרסקים, מדביקה כפתורים, לשה פימו, מציירת, משחילה ומאושרת. הוא התבונן על ערמת המוצרים שהיו מונחים על השולחן הקטן ואמר לי בקול שקט: "אהובתי, את מאוד מוכשרת ויש לך ידיים שעושות קסמים אבל התחביב הזה שלך עולה לנו המון כסף... מה דעתך למכור את העבודות? צאי לתל חי, פעם בשבוע, בקטנה, אני אביא שולחן, אביא כיסא, אכין לך קפה בתרמוס, אכין לך סנדוויץ' יבש עם גבינה צהובה- כמו שאת אוהבת..."
הסתכלתי עליו ועל העיניים התכולות שלו וחייכתי בביישנות... "ותשאר איתי? תשב לידי?"
הוא הבטיח שכן. וקיים.


הוא נשאר וישב איתי...
 עד היום.



כך עמדנו שנינו במשך שנה. דוכן קטן בתל חי. כוס קפה וסנדוויץ'. הוא ואני.
מידי שבוע הגיעו עיניים שלמדו להכיר אותי ואת הדברים שהידיים שלי יודעות לעשות. מפה לאוזן עברה השמועה והמכירות עלו משבוע לשבוע.
בנות חזרו והזמינו, היו כאלה שהתקשרו לוודא שאני מגיעה. ככל שקנו ככה אני יצרתי וערמתי ערימות אך בעיקר התמלאתי השראה.
הרגשתי מהר מאוד שהדבר הזה יוצא לי מהבטן, לא סתם תחושה חולפת, משהו אמיתי שבוער בתוכי. הבנתי מהר מאוד  שזה מה שאני חולמת לעשות. פשוט את זה. ליצור, ליצור וליצור. הבנתי שאני רוצה לראות את הלקוחות שלי, לשמוע אותם מתפעלים ומקשטים את עצמם עם עוד ועוד מוצרים שלי. 


וכך נולד העסק שלי - "מחשבות צבעוניות". 

 בגליל העליון, בעמק הירוק חושבת
 מחשבות צבעוניות
 

מאתגר להיות עסק קטן ומצליח בארץ ובמיוחד בגליל העליון. הרבה מאוד פעמים הרגשתי כי אני חייבת להמציא את עצמי מחדש כדי לשרוד. היה לי ברור, לאורך כל הדרך, שאין אופציה אחרת. שהשליחות שלי בחיים היא להפיץ מחשבות צבעוניות בשמיי העולם ולגעת באנשים. בנחישות אינסופית, ובאומץ גדול, גם בתקופות לא פשוטות המשכתי להסתכל קדימה, בדקתי מה נכון לי ומה נכון לעסק, איפה תקוע ואיפה זורם... שיניתי, השתנתי, הקשבתי לקולות מבחוץ ובעיקר לקולות שבפנים.


עברו שבע שנים, והנה אני עדיין כאן. יוצרת, מתפתחת, מתנסה בחומרים שונים, מגלה טכניקות חדשות, משתנה ובעיקר זזה קדימה.  התזוזה הזו מתרחשת בגלל אותם אנשים שמאמינים והאמינו בידיים שלי ובראש שלי לאורך כל הדרך. ההתפתחות שלי היא בזכות הפידבקים שאני מקבלת מכם, הלקוחות הנאמנים שלי. ההשראה שלי והיצירתיות יוצאת ועוברת לקצות האצבעות בזכות המילים שלכם שאספתי לאורך השנים. הסנדוויצ'ים של בעלי, המבט המאמין שלו בעיניים, החיזוקים והתמיכה מההורים ומאחי שגר רחוק ממני, ממאיה הילדה האהובה שלנו שמאפשרת לי ליצור בשעות הלילה, בעלי החנויות במרכז הארץ שממשיכים להזמין ממני מוצרים, הפירגון והיעוץ, כל אלה מחבקים אותי, תומכים בי ועוטפים אותי בחום נעים שמאפשר לי להמשיך ולהמשיך ולהמשיך.

אז כשאתם רוצים לקנות מתנה לאדם אהוב ויקר לכם, חישבו קודם על העסקים הקטנים שרוצים להשאר כאן לתמיד. חישבו על הידיים היוצרות האלה, שחושבות על כל פרט ופרט, במיוחד עבורכם... שמשחילות, שמדביקות, שמחזיקות עט ביד ומתכננות כל קו וקו...

משחילה, מחברת, מדביקה, יוצרת.




יום העסקים הקטנים שמח לכל מי שבחר להיות עצמאי והקים עסק קטן משלו, שהצליח ומצליח להמציא את עצמו כל בוקר מחדש, שמתגבר על כל המכשולים ולמרות האתגר - ממשיך קדימה.

ושנמשיך כולנו לזוז קדימה... תמיד.


מוזמנים לבקר בחנות המקוונת שלי ולהנות ממגוון פריטים שנוצרו עם המון אהבה ומחשבה...



תודה לכם על התמיכה והחיבוק,

שלכם ענבל